close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לוקחים משכנתא? כך תחסכו עשרות אלפי שקלים

מערכת שורשח חשוון, תשפ06/11/2019

תפקידו של יועץ משכנתאות הוא להתאים באופן המיטבי את מסלול ההלוואה לאנשים הזקוקים לה, על מנת שהיא תשתלב בצורה הטובה ביותר עם ההוצאות וההכנסות שלהם

תגיות:
רכישה של דירה או בית, היא עניין מורכב במיוחד הדורש השקעה של כסף רב. כמעט אין אדם בישראל שהוא גם בעלים של נכס, אשר לא משלם משכנתא מדי חודש, בנוסף להון הראשוני ששילם בתחילת הדרך – בעת הרכישה הראשונית של הדירה. ההלוואה הזו נחשבת לנפוצה ביותר בישראל, אך ישנם רבים שאינם מבינים בדיוק ממה היא מורכבת ולאיזה מסלול של הלוואה הם משתייכים. חשוב להבין שגם טרם לקיחת המשכנתא וגם שנים לאחר שלוויתם את הכסף לראשונה, אתם יכולים לעשות "חישוב מחדש" ולנסות לתכנן את הסדר התשלומים שלכם בצורה המותאמת יותר לחייכם הנוכחיים ולמצב הפיננסי הרלוונטי לכם. ייעוץ ומידע מקצועי יכולים
לסייע עד מאוד בנושא זה.

מהי ההלוואה הקרויה משכנתא?
משכנתא היא הלוואה המיועדת לצורך רכישת נדל"ן, משמע עבור קנייה של דירה או בית מגורים. מדובר בהלוואה נפוצה מאוד שנחשבת לחלק בלתי נפרד מחייהם של מרבית הישראלים והיא, כמובן, אינה מעידה על מצוקה כלכלית כזו או אחרת – בניגוד ל"תווית" שנוצרה על מי שלוקח הלוואות. זוהי הלוואה בסכומים גבוהים, כאשר מדובר לרוב במאות אלפי שקלים, אשר הלווים עתידים להחזיר בתשלומים חודשיים לאורך מספר שנים.

יתרה מזאת – רוב האנשים שיש להם משכנתא, עתידים לשלם אותה לתקופה של 15 עד 25 שנים בדרך כלל. תפקידו של יועץ משכנתאות הוא להתאים באופן המיטבי את מסלול ההלוואה לאנשים הזקוקים לה, על מנת שהיא תשתלב בצורה הטובה ביותר עם ההוצאות וההכנסות שהם ממילא מתמודדים עמן, מדי חודש.

אילו אנשים זקוקים לייעוץ משכנתא?
גם אם ההבנה הפיננסית שלכם היא אופטימלית ואתם בקיאים בענייני כלכלה, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע המומחה בנושא הלוואות משכנתא, עוד בטרם לוקחים את ההלוואה הזו. הרעיון הוא לייצר מקסימום של מרחב כלכלי עבורכם, בכדי שתוכלו להתמודד עם תשלומי ההחזר – זאת בנוסף להוצאות החודשיות שלכם – מבלי ליפול לבור פיננסי שקשה יהיה לצאת ממנו. בנוסף לאנשים שרק רוכשים דירה, קיימת אוכלוסייה שלמה של אנשים שלקחו משכנתא לפני הרבה שנים וכיום מצויים במצב כלכלי אחר. כדאי לדעת, שיועץ לענייני משכנתא יכול לסייע גם להם.

האם ניתן לשנות את מסלול המשכנתא לאחר תקופה?
כיום ניתן לבצע "חישוב מסלול מחדש" בנושא המשכנתא, גם אם כבר חלפה תקופה מרגע לקיחתה ואף על פי שחלק מן התשלומים כבר בוצעו. זו יכולה להיות הרעה במצב הכלכלי של הלווים, אשר דורשת חלוקה גדולה יותר של התשלומים, או להפך – דווקא הטבה משמעותית אשר יכולה לאפשר תשלום של חלק ניכר מן הסכום בתוך זמן קצר. יש לבצע חישוב מדויק ומושכל בטרם ישונה מסלול ההלוואה, בכדי לייצר נוחות כלכלית מרבית ולנהל את הכספים בצורה חכמה. יועץ מומחה יכול לעזור לבחינת המצב באופן מדוקדק ולהציע מסלול הלוואה חדש, המתאים יותר למצב הנוכחי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה